czwartek, 5 lutego 2015

Klasa średnia - samochody z coraz większymi aspiracjami

Większość ludzi decydując się na zakup samochodu zwykle wybiera segment D, czyli popularną klasę średnią. Trudno się dziwić. Te auta są wygodniejsze i bardziej komfortowe od popularnych kompaktów. Za to znacznie tańsze w utrzymaniu od samochodów luksusowych... Nie zapewniają z kolei tak doskonałych warunków podróżowania jak auta klasy premium i są mniejsze, ale nie tak bardzo jak kiedyś...


Na przykładzie trzech bardzo popularnych samochodów w klasie średniej pokażę jak bardzo one "urosły" od samych początków produkcji aż do dzisiaj.


Ford Mondeo

Mk I

               Długość:               4481 - 4631 mm
               Szerokość:           1751 mm
               Wysokość:            1403 - 1501 mm
               Rozstaw osi:         2704 mm


Mk II

               Długość:               4556 - 4671 mm
               Szerokość:           1751 mm
               Wysokość:            1424 - 1480 mm
               Rozstaw osi:         2704 mm

Mk III

               Długość:               4731 - 4804 mm
               Szerokość:           1812 - 1958 mm
               Wysokość:            1429 - 1441 mm
               Rozstaw osi:         2754 mm

Mk IV

               Długość:               4778 - 4844 mm
               Szerokość:           1886 - 2078 mm
               Wysokość:            1500 - 1512 mm
               Rozstaw osi:         2850 mm

Mk V

               Długość:               4867 - 4871 mm
               Szerokość:           1852 mm
               Wysokość:            1482 - 1501 mm
               Rozstaw osi:         2850 mm






Renault Laguna

I Generacja

               Długość:               4508 - 4628 mm
               Szerokość:           1752 mm
               Wysokość:            1433 - 1470 mm
               Rozstaw osi:         2670 mm

II Generacja

               Długość:               4576 - 4695 mm
               Szerokość:           1722 mm
               Wysokość:            1429 - 1443 mm
               Rozstaw osi:         2748 mm

III Generacja

               Długość:               4643 - 4803 mm
               Szerokość:           1811 mm
               Wysokość:            1455 mm
               Rozstaw osi:         2756 mm






Volkswagen Passat

B1

               Długość:               4200 mm
               Szerokość:           1620 mm
               Wysokość:            1360 mm
               Rozstaw osi:         2470 mm

B2

               Długość:               4435 - 4540 mm
               Szerokość:           1685 mm
               Wysokość:            1385 mm
               Rozstaw osi:         2550 mm

B3

               Długość:               4575 mm
               Szerokość:           1705 mm
               Wysokość:            1430 - 1500 mm
               Rozstaw osi:         2630 mm

B4

               Długość:               4597 - 4610 mm
               Szerokość:           1715 mm
               Wysokość:            1433 - 1491 mm
               Rozstaw osi:         2625 mm

B5 i B5 FL

               Długość:               4669 - 4703 mm
               Szerokość:           1740 - 1742 mm
               Wysokość:            1459 - 1498 mm
               Rozstaw osi:         2703 - 2705 mm

B6

               Długość:               4765 - 4774 mm
               Szerokość:           1820 mm
               Wysokość:            1472 - 1517 mm
               Rozstaw osi:         2709 mm

B7

               Długość:               4769 - 4771 mm
               Szerokość:           1820 mm
               Wysokość:            1474 - 1516 mm
               Rozstaw osi:         2712 mm

B8

               Długość:               4767 mm
               Szerokość:           1832 mm
               Wysokość:            1456 mm
               Rozstaw osi:         2791 mm






Tak oto prezentują się w liczbach jedne z najpopularniejszych samochodów segmentu D. Obecny Ford Mondeo jest dłuższy od pierwszej generacji o niespełna 40 cm, a jego rozstaw osi wzrósł aż o 15 cm; najmłodsza w stawce Laguna z przyczyn oczywistych zmieniła się najmniej - obecna generacja w skrajnych wartościach jest dłuższa od pierwszej o 30 cm, natomiast jej rozstaw osi powiększył się o przeszło 8 cm. Weteran w klasie średniej, czyli Volkswagen Passat, zmienił się najbardziej pod każdym względem - model B8 jest dłuższy od B1 o niespełna 57 cm, szerszy o 21 cm i wyższy o 9 cm. Różnica w rozstawach osi jest ogromna, wynosi aż 32 cm! 

Obecnie samochody segmentu D pod względem wielkości niemal osiągnęły poziom klasy średniej wyższej, natomiast segment E musi "uciekać" i jednocześnie dogania klasę premium, a ta z kolei nieznacznie idzie do przodu i chyba pogodziła się z obecną modą...


21 komentarzy:

  1. Tak to prawda. Nie można porównać tych samych modeli samochodów sprzed 30 lat. teraz byłyby kompaktami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dokładnie, wg mnei najbardziej widać to po Mondeo i Passacie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Najnowszy Passat to już w ogóle urósł co do poprzedników.

    OdpowiedzUsuń
  4. Porównywać może nie zawsze warto, ale ja bardzo lubię takie zestawienia. Zawsze jest to dla mnie ciekawe co zmieniło się na przestrzeni lat. Poza tym bardzo lubię najstarcze modele, choćby tutaj Passat B1 :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Moi klienci właśnie najczęściej wybierają klasę D. Wynajem samochodów jest dla nich bardzo istotny, dlatego nie chcą brać najtańszej opcji. Liczy się przecież komfort jazdy, zwłaszcza podczas długich tras.

    OdpowiedzUsuń
  6. cieszę sie ze tutaj wpadłem jest wiele fajnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie takie zestawienie jest przydatne, zwłaszcza że około połowa wymienionych tu samochodów często podjeżdża do mojego punktu naprawy w Szczecinie. Warto wiedzieć co się kupuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Klasa średnia zawsze miała największy popyt wśród klientów. Auta są sprawdzone, osiągalne cenowo i części do nich nie są tak drogie jak w przypadku napraw samochodów marek premium. Tak samo z ubezpieczeniami. Ja niedawno na https://rankomat.pl/kalkulator/oc-ac/ sprawdziłam sobie ile będzie mnie kosztować ubezpieczenie mojego pojazdu w innej firmie niż dotychczas miałam i Rankomat wskazał mi ofertę 300zł tańszą na rok niż normalnie. SZOK. Koleżanka ma nowe auto z salonu i jej pierwsza rata kosztowała ją 5000zł na rok, a jak z kalkulatora wyliczyła jej wyszło jej mniej o prawie tysiąc złotych. To sporo. Warto korzystać z kalkulatorów.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  10. Na dobrą sprawę jest wiele różnych samochodów i kupujemy je bardziej pod nasze wymagania i zdolności finansowe. Tak samo jest przecież z ubezpieczaniem OC na nas pojazd, które jest obowiązkowe. Ja za każdym razem korzystam z porównywarki ubezpieczeń https://kioskpolis.pl/ i jestem zdania, że jest to najlepszy wybór.

    OdpowiedzUsuń
  11. Z pewnością takie auta są ładne i ja na pewno bym sobie coś z nich wybrała. Wiem także, że należy pamiętać o obowiązkowym ubezpieczeniu na pojazd. Ja lubię ogólnie być ubezpieczona i mam jeszcze ubezpieczenie na życie https://cuk.pl/ubezpieczenia/zycie-i-zdrowie/na-zycie które mnie chroni w wielu sytuacjach.

    OdpowiedzUsuń
  12. wiele ciekawych treści tutaj.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  14. Każde z wymienionych przez ciebie aut jest bardzo interesujące.

    OdpowiedzUsuń