sobota, 6 grudnia 2014

Rok pod znakiem AMG

Sprzedaż samochodów sportowych spod znaku trójramiennej gwiazdy osiąga w tym roku zdumiewające wyniki. Od stycznia do października Mercedes – AMG sprzedał w Polsce 304 samochody - to blisko 300 procent wzrostu w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, a w planach sprzedażowych do końca grudnia jest jeszcze ponad 90 aut z silnikiem AMG.


Co przyczyniło się do tak dużego zainteresowania adrenaliną w standardzie? Na pewno fakt, że od 2013 r. w Polsce rozpoczęła swoją działalność AMG Driving Academy. Przygotowania do startu trwały blisko rok. Po intensywnych szkoleniach do światowego zespołu ponad 100 najlepszych instruktorów AMG na świecie, dołączyli polscy trenerzy, którzy w swojej ofercie posiadają szkolenia na najlepszych torach wyścigowych na całym świecie.

Ważnym wydarzeniem promującym sprzedaż modeli AMG w Polsce był także wyjazd, jaki zorganizowała Grupa Wróbel – dolnośląski dealer marki Mercedes-Benz. Sześćdziesięciu klientów i dziesięciu najlepszych instruktorów – właśnie z AMG Driving Academy; do tego 12 super szybkich samochodów, w tym modele:  A 45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG, E 63 AMG i C 63 AMG Black Series. A to wszystko na jednym z najlepszych torów wyścigowych we Włoszech.
Szukaliśmy miejsca, które odda wyjątkowość AMG, połączenie technicznej, sportowej doskonałości z wyjątkową elegancją i dbałością o każdy szczegół – mówi Jacek Jurgielaniec, wiceprezes Grupy Wróbel. – Pierwsze skojarzenie było najsilniejsze, bo gdzie pokazać możliwości samochodów AMG, jak nie na profesjonalnym torze wyścigowym? Jeśli wyścigi, to tylko we Włoszech, więc wybraliśmy tor Adria Raceway położony w pobliżu Wenecji.
Podczas intensywnego treningu z doskonalenia techniki jazdy AMG, każdy mógł się poczuć jak prawdziwy rajdowiec. Event Grupy Wróbel był pierwszym wydarzeniem na taką skalę, zorganizowanym przez krajowego dealera i niezaprzeczalnie zwiększył zainteresowanie sportowym stylem jazdy.

W uznaniu za tego typu inicjatywy i za ogólne wyniki sprzedaży modeli AMG, Polscy dealerzy marki zostali wyróżnieni przedpremierowym pokazem modelu, na który wszyscy czekali z zapartym tchem. 20 listopada na spotkanie szefów sprzedaży i marketingu sieci dealerskiej Mercedes-Benz Polska, przyjechał AMG GT S - nowe, sportowe dziecko niemieckiego koncernu - 4-litrowy silnik V8 biturbo i 7-biegowa dwu-sprzęgłowa skrzynia biegów, 510 koni mechanicznych i 100 km/h po 3,8 sekundy. Jako pierwsi i jedyni w Europie mieli okazję usłyszeć ryk jego silnika. Tylko albo aż trzy godziny niesamowitych emocji, bo jeszcze tej samej nocy auto wróciło do Affalterbach.

Rok 2014 może okazać się przełomowy, jeśli chodzi o sprzedaż modeli AMG w Polsce. Już na wiosnę przyszłego roku planowana jest w Polsce premiera wspomnianego wcześniej AMG GT S, co z pewnością skusi kolejnych miłośników szybkiej jazdy. Szacuje się, że sprzedaż sportowych samochodów marki Mercedes-Benz może osiągnąć w 2015 roku rekordową liczbę ponad pół tysiąca sztuk.

Wszystkich zainteresowanych zachęcam do zapoznania się ze spotem z wyjazdu na tor Adria Raceaway dostępnym pod adresem: AMG VIP EVENT GRUPA WRÓBEL.


8 komentarzy:

  1. Ciekaw jestem skąd to nagłe zainteresowanie Mercedesami. Czyżby ludzie w PL zaczęli więcej zarabiać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrząc na aktualne statystyki sprzedaży wersji AMG w stosunku do roku poprzedniego można śmiało pokusić się o takie stwierdzenie.

      Usuń
  2. temat nieco z innej beczki ale polecam: kiedy mandat jest niesłuszny :)

    http://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj/336/porady/kiedy-mandat-jest-niesluszny/

    OdpowiedzUsuń
  3. Zainteresował mnie bardzo ten wpis! Nie zatrzymuj się i rób swoje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Polecam tego bloga, jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  5. wiele tutaj ciekawych wpisów! polecam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń