środa, 19 września 2012

Komfortowa limuzyna za 15 000 zł cz. 2

Peugeot 607. Jeszcze do niedawna flagowy model francuskiego koncernu. Jego produkcję rozpoczęto w 1999 roku. 607 zastąpił kanciastą 605-kę. To był duży krok do przodu. Zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz, auto nabrało szyku, elegancji, nie wspominając o nowoczesnej technologii zastosowanej w tym modelu. Francuski producent obrał sobie ważny cel, a mianowicie stawienie czoła niemieckim samochodom luksusowym m. in. Mercedesowi klasy S (choć 607 to klasa wyższa-średnia). Dlaczego francuskiej limuzynie nie udało się nawiązać równorzędnej walki z gigantami zza Odry?


Mam swoje teorie, ale nie wiem czy do końca trafione.

Po pierwsze: niemieckie marki wypracowały sobie prestiż w klasie wyższej, a 607 to był zupełny nowicjusz, a przestarzały, niezbyt popularny 605 nie ułatwił mu zadania.

Po drugie: o ile technologicznie 607 był mocnym konkurentem, o tyle brak odpowiednich silników w gamie jeszcze bardziej utrudnił mu zadanie. Trzy silniki - słaby (na tle konkurencji) diesel, rzędowy benzyniak i do tego jedna benzynowa V6-stka to zdecydowanie za mało. W tej klasie każdy liczący się rywal musi mieć w zanadrzu mocnego diesla (2.7 dostępny po liftingu) oraz silniki 8 jak i 10 cylindrowe.

Po trzecie: skrzynie biegów. Manualna 6-cio stopniowa przekładnia to duży plus. Automat natomiast miał tylko 4 biegi, co ja uważam za minus. Przez niego Peugeot za dużo palił. Automatyczną skrzynię o sześciu przełożeniach wprowadzono po liftingu.

Flagowy model Peugeota i tak sprzedawał się o niebo lepiej od swojego poprzednika. W Polsce może nie zdobył dużej popularności, ale są tego plusy - niższa cena w porównaniu do konkurencji.

A wyposażenie? Na bogato:

- Wspomaganie kierownicy
- 6 poduszek powietrznych + kurtyny
- Komputer pokładowy
- Tempomat
- Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja
- Skórzana tapicerka (trwała, w opcji)
- Podgrzewane siedzenia przód i tył 
- Elektrycznie sterowane siedzenia (wysokość, oparcie, zagłówek, odległość)
- Elektrycznie sterowane szyby
- Elektrycznie sterowane lusterka
- Zawieszenie o regulowanej sile tłumienia (w opcji)
- Czujnik deszczu, czujnik zmierzchu
- Zmieniarka na 6 płyt
- Nawigacja (w opcji)

- ABS
- ESP
- ASR
- Reflektory ksenonowe
- Samo-ściemniające się lusterko wsteczne
- Zdalne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika


Większość z wyposażenia, które wymieniłem znajduje się w standardzie, ale łatwo jest znaleźć egzemplarz ze skórzaną tapicerką, za nawigacją trzeba się trochę naszukać.


Jak już pisałem produkcję 607-ki rozpoczęto w 1999 roku. Moim zdaniem, wtedy było to najładniejsze auto w swojej klasie, a i teraz przykuwa nie małą uwagę:-)
Wnętrze jest co tu dużo pisać - jest piękne. Do wyboru skórzana tapicerka w kolorach: czarny, szary, czerwony, ciemny i jasny brąz, no i mój faworyt w wersji Ivoire Pack - beżowy (prezentowany poniżej). Zarówno z przodu jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem.
Jak na rasowe francuskie auto przystało Peugeot 607 ma komfortowe zawieszenie dobrze radzące sobie ze wszelkimi nierównościami, ale niech nikogo nie martwi, że przez to na zakrętach będzie się bujał jak łajba na morzu, bo tak nie będzie - od tego ma systemy ESP i ASR.

Jaki wybrać silnik? Jeśli ktoś chce poszaleć to ma tylko jeden wybór - trzylitrową, benzynową V6-tkę  o mocy 207 KM, do tego motoru lepiej wybrać manualną skrzynię biegów, bo z początków produkcji auto miało czterobiegowy automat, przez który Peugeot trochę za dużo palił (ale mimo wszystko i tak nie należy do oszczędnych - średnio 12-13 l/100km). Jeśli ktoś chce jeździć oszczędnie, to pozostają mu silniki: 2.0 HDi o mocy 109 KM albo 2.2 HDi o mocy 136 KM. Pierwszy jest zdecydowanie za słaby, natomiast drugi już nieźle sobie radzi; jest elastyczny, oszczędny (w ruchu miejskim ok. 9 l/100km) i co ważne cichy. Tę jednostkę napędową swego czasu okrzyknięto najczystszym dieslem świata.


A jakie 607 ma wady? No przecież musi jakieś mieć? Ciężko jest mi wypowiedzieć się w tej kwestii. Ze wszelkich opinii wynika, że największą jego wadą jest przeładowanie elektroniką. Wielu użytkowników twierdzi, że jest to udręka w tym samochodzie. Ponoć niektóre serwisy nie radzą sobie z większymi usterkami. Problemem jest także FAP (filtr cząstek stałych), który ponoć często się zapycha, ale można go usunąć.


Mój kuzyn od dłuższego czasu użytkuje 607-kę z silnikiem 2.2 HDi... i sobie ją chwali. Autko nie sprawia mu niespodzianek, dobrze się prowadzi, jest wygodne, dobrze wyciszone, a silnik jak na diesla ma wysoką kulturę pracy.


Za 15 tys. zł można kupić model z lat 2000-2002. To niedużo prawda? Ale czy warto go kupić? Moim zdaniem tak. Samochód ma piękną, niepowtarzalną sylwetkę. Złych opinii na jego temat jest równie wiele co dobrych, ale możliwe, że duża liczba tych osób, co źle wyrażają się o tym modelu w ogóle nim nie jeździła. Grunt to kupić zadbany egzemplarz, a później samemu o niego dbać. Decyzja należy do kupujących:-)



oduszki powietrzne                                         6                     
Układ ABS                                                       s
System wspomagania nagłego hamowania         s
Układ kontroli stabilności toru jazdy ESP            s
Układ antypoślizgowy kół przednich ASR            s
Wspomaganie układu kierowniczego                  s                     
Centralny zamek                                             s                     
Elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne     s                     
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka   s
Klimatyzacja automatyczna                               s                     
Radioodtwarzacz                                              o
Reflektory ksenonowe                                      s
Samościemniające się lusterko wsteczne            s
Czujnik deszczu                                               s
Zdalne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika

2 komentarze:

  1. Mam kuzyna, który jeździ 607 od dobrych kilku lat. Nie może zarzucić jej niczego, dosłownie niczego;) Także zgadzam się, że warto, szczególnie za takie pieniądze. Choć... jakby ktoś miał jeszcze 65k do wydania to jest wyprzedaż 2012 w salonach a tam... RCZ:) piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. RCZ jest bardzo ciekawą propozycją, a za takie pieniądze jest bezkonkurencyjny:) Do tego piękna sylwetka, świetne wykonanie, dobre własności jezdne. Czego chcieć więcej?:)

      Usuń