poniedziałek, 15 października 2012

Komfortowa limuzyna za 15 000 zł cz. 3

Było po koreańsku, było po francusku, a teraz będzie... po japońsku - Honda Legend.
Najbardziej luksusowy samochód japońskiego koncernu, który jeszcze w latach 90-tych był oferowany również w wersji coupe. Na rynku amerykańskim ten samochód jest znany jako Acura RL. W Polsce auto jest rzadko spotykane, a zawdzięcza to przede wszystkim niemieckim konkurentom i dość ociężałej jak na te czasy stylistyce.


Ale Honda w dalszym ciągu może się podobać, a jej wyposażenie jest godne prawdziwej limuzyny:

- ABS
- ESP

- ASR
- Komputer pokładowy
- Automatyczna skrzynia biegów (w standardzie)
- 4x Poduszki powietrzne

- 4x elektryczne szyby
- Elektrycznie sterowane lusterka
- Elektryczna regulacja foteli

- Podgrzewane fotele
- Skórzana tapicerka
- Elektryczna regulacja kierownicy
- Pamięć ustawień fotela i kierownicy dla kierowcy
- Elektrycznie sterowany szyberdach
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Fabryczne nagłośnienie
- Tempomat
- Wielofunkcyjna kierownica

- Wspomaganie kierownicy
- 2x Podłokietnik
- Immobilizer
- Centralny zamek
- Światłą ksenonowe
- Spryskiwacze reflektorów


Jedyne do czego można się przyczepić to wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - nawet za dopłatą w  tym modelu nie były oferowane kurtyny powietrzne ani boczne poduszki powietrzne z tyłu.


Autko z przodu prezentuje się naprawdę ładnie, z tyłu już trochę gorzej i to właśnie może się nie podobać - z tyłu Legend wygląda masywnie i bardzo ociężale.


Na wnętrze nie można powiedzieć złego słowa - wygląda luksusowo i przejrzyście. Jeśli ktoś chce się czepiać szczegółów, to jedyną rzeczą, która trochę może przeszkadzać jest skórzana tapicerka, która w starszych modelach może być trochę spękana. Do wyboru są dwa kolory tapicerki:

Czarny

Beżowy
Miejsca jest pod dostatkiem zarówno z przodu, jak i dla pasażerów zajmujących tylny rząd siedzeń. Do tego komfort podróżowania podnosi dobrze wyciszona kabina.

A jaki silnik wybrać dla swojego Legenda? Tutaj producent nie pozostawił nam złudzeń. W Polsce Legend trzeciej generacji oferowany był wyłącznie z silnikiem 3.5 V6 o mocy 208 KM.
Ten silnik pozwala na rozpędzenie tego auta w 9,3 s. 0-100km/h. Napęd przenoszony jest na oś przednią za pośrednictwem 4-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów. Spalanie oscyluje się w granicach 11-12 l/100km, co przy takiej mocy i masie auta (ponad 1700 kg) nie jest tragedią.

Dlaczego na Hondę Legend warto zwrócić uwagę? Ponieważ to auto jest warte swoich pieniędzy - roczniki 1998-2000 można kupić w granicach od 12 do 17 tys. zł. Jak na samochód z kraju kwitnącej wiśni przystało luksusowa Honda jest praktycznie bezawaryjna. Ceny części również nie są aż tak wygórowane; choć o zamienniki jest trochę ciężko.

Może i ta Honda nie ma tyle temperamentu co niemieckie auta, nie jest tak piękna, może i jest nudna, ale za to jak brzmi jej nazwa... Legend:-) W tym szaleństwie jest metoda.


7 komentarzy:

  1. Pewnie, że sie może podobać i się podoba :) nie pogardziłbym taką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Temu autku brakuje niestety kilku silników w gamie (w tym mocnego diesla). To pewnie jeden z czynników, który pozwala konkurencji zostawić go w tyle...

      Usuń
  2. kolega taką ma, całkiem fajna, ale i tak wolałbym w124 :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny i naprawdę luksusowy samochód. Szkoda, że znalezienie modelu w dobrym stanie jest niestety trudne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda że tylko 4 biegowy automat

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja może zaskoczę i powiem, że stylistyka tego pojazdu mi odpowiada. Przysadzista, nieco toporna, w sam raz dla faceta, który chce pobawić się w szofera w jakiejś korpo :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładna i klasyczna linia. A przede wszystkim wygląda bardzo luksusowo, solidnie i elegancko w środku. Piękny już można powiedzieć klasyk.

    OdpowiedzUsuń