Kiedy ten samochód został zaprezentowany światu w 1998 roku okrzyknięto go najładniejszym autem w swojej klasie, ale nie tylko urok był jego wielką zaletą. Nowa technologia została zapakowana w wyróżniającą się piękną, opływową karoserię. Tak właśnie wyglądał najnowszy model spod znaku kota - Jaguar S-Type.
Trudno nie zgodzić się z opiniami entuzjastów. Luksusowy "Jag" był (w dalszym ciągu jest) pięknym samochodem. Jak na rasową limuzynę powstającą w zakładach Bromwich Castle przystało S-Type prócz pięknej oprawy ma do zaoferowania bardzo dużo w kwestii wyposażenia:
- 4x el. szyby
- ABS
- 4 poduszki powietrzne
- Aluminiowe felgi
- Czujnik deszczu i zmierzchu
- Czujniki parkowania
- Drewniane wykończenie wnętrza
- Elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z pamięcią
- El. regulowana kolumna kierownicy
- El. regulowane i składane lusterka
- Immobiliser
- Dwustrefowa klimatyzacja
- Komputer pokładowy
- Kontrola trakcji
- Fotochromatyczne lusterko wewnętrzne
- Podgrzewane szyby przód i tył
- Reflektory ksenonowe
- Skórzana tapicerka
- Spryskiwacze przednich reflektorów
- Wielofunkcyjna kierownica
- Wspomaganie kierownicy
- Zmieniarka płyt CD
Jest piękny na zewnątrz, to wie każdy...
Natomiast wewnątrz nie każdemu może się spodobać... Oto wnętrze S-Type w wersji przed liftingiem, na które możemy najłatwiej trafić przy zakupie.
Nie podobają mi się drewniane wykończenia, a konkretnie kolor - piaskowy moim zdaniem trochę psuje to wnętrze.
Jest też inna wersja, która może się spodobać (mnie się bardzo podoba) , z drewnianymi elementami w ciemniejszej tonacji.
W tym zestawieniu wnętrze Jaguara prezentuje się świetnie. Niestety ciężko jest na taki model trafić wyprodukowany przed 2002 r.
- 3.0 V6 o mocy 238 KM dostępne z 5-cio biegową skrzynią manualną bądź automatyczną
- 4.0 V8 o mocy 276 KM dostępny tylko z 5-cio biegowym "autmatem"
Zarówno jedna jak i druga jednostka charakteryzuje się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą dynamiką
(0-100 km/h około 7,5 s), niestety im więcej siły tym większy apetyt - średnie spalanie szacuje się na poziomie 11-14 litrów w zależności od wersji.
Najwięcej kierowców narzeka na wnętrze, niektóre elementy niestety potrafią skrzypieć... Problemem jest również przestrzeń w kabinie; jak na tak duże auto miejsca jest trochę za mało. Samochód może też okazać się niezbyt tani w eksploatacji biorąc pod uwagę ceny części zamiennych, które mogą być wysokie, ze względu na to, że ten model nie był dość popularny w Polsce. Te wszystkie mankamenty S-Type rekompensuje wysokim komfortem jazdy - zapewniając wygodę i ciszę podczas podróży. Ponadto jest on samochodem o dobrych własnościach jezdnych i wysokim poziomie bezpieczeństwa.
Jeśli ktoś chciałby kupić piękną, klasyczną tylnonapędową limuzynę o dobrych osiągach, to śmiało może mierzyć w Jaguara S-Type, bo mimo tego, że ten samochód doczekał się już następcy, to i tak przyciąga uwagę innych i daje wiele radości z jego posiadania.
Za kwotę 15 tys. zł można pozwolić sobie na egzemplarz z lat 1998-2002, ale trzeba uważać i sprawdzić czy samochód nie jest po przekładce (wszak to samochód angielski). A gdy już ktoś zdecyduje się na zakup, to może cieszyć się, że stał się posiadaczem rasowego drapieżnika.
Interesujący wpis
OdpowiedzUsuń