piątek, 8 lutego 2013

Komfortowa limuzyna za 15 000 zł - podsumowanie

W cyklu - "Komfortowa limuzyna za 15 000 zł..." przedstawiłem Wam 5 samochodów wartych uwagi. Starałem się opisywać ich wady i zalety; pisałem co mi się w nich podoba, a co mnie irytuje. Pomyślałem sobie, że i ja podzielę się z Wami swoimi odczuciami odnośnie tych limuzyn... i wybiorę jedną z nich.


A więc, które z tych aut jest moim faworytem? Pójdziemy drogą eliminacji. Każdy z tych samochodów posiada te cechy, których ja oczekuję; w skrócie - komfort, wygoda, niezawodność i bezpieczeństwo.

Miejsce 4 zajmują Chairman i Legend.
Dlaczego? Ponieważ w Polsce jest ich bardzo mało, do tego Chairman ma dość kontrowersyjny wygląd i jest o nim niewiele informacji; natomiast w przypadku Hondy może występować problem z częściami (mało zamienników), do tego ma najuboższe wyposażenie z tej piątki. Dodatkowym, dużym minusem jest to, że i jeden i drugi samochód dostępny jest tylko z jedną jednostką napędową.

Więc już wiadomo, które samochody "staną na pudle".

Miejsce 3 należy do Jaguara S-Type.
Ten samochód jest piękny, niepowtarzalny, ale pod jego maską znajdują się wyłącznie benzynowce, które potrafią sporo "wypić". Do tego problemem jest jego egzotyka, przez którą części zamienne i koszty serwisowania nie należą do najtańszych...

Miejsce 2 zajmuje... Peugeot 607. 
Tutaj miałem duży problem, bo z zewnątrz jak i wewnątrz 607 robi największe wrażenie wśród tej piątki - jest po prostu piękny. Niestety jest wręcz nafaszerowany elektroniką, której ja nie darzę przeogromnym zaufaniem. Ma też trochę za słabe silniki o przeciętnych osiągach i sprawia wrażenie samochodu delikatnego.

Teraz już wiadomo, który samochód zwyciężył:-)


Miejsce 1 należy się Volvo S80. 
Szwedzka limuzyna bez wątpienia zasłużyła na to wyróżnienie. Ten samochód jest solidny, ma świetne jednostki napędowe i nie ma zbędnej elektroniki "ułatwiającej" życie. Można powiedzieć, że jest do bólu klasyczny, a do tego niezawodny (oczywiście trzeba o niego dbać). A z jakim silnikiem kupiłbym S80? 2.4 benzyna 170 KM z manualną skrzynią biegów:-)

Każdy z przedstawionych przeze mnie samochodów ma bardzo dużo do zaoferowania zarówno kierowcy jak i pasażerom. Ja wybrałbym Volvo, ponieważ ma do zaoferowania najwięcej. Pozostałe cztery limuzyny posiadają małe braki, których S80 nie ma. I przez to jest z nich wszystkich najbliższe perfekcji.


16 komentarzy:

  1. Ja chyba zdecydowałbym się na Peugeota :) Jest elegancki i według mnie robi niezłe wrażenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej odstrasza w nim ta elektronika... Poza tym autko naprawdę prezentuje się świetnie, a we wnętrzu widać, że użyto materiałów z górnej półki, co jest kolejnym bardzo dużym plusem. W Volvo niestety te materiały nie są takie trwałe, ale jak wiadomo wszystko zależy od tego kto, jak dbał o dany egzemplarz:-)

      Usuń
  2. Jakos nigdy chyba nie bylem przekonany do Volvo. Szukajac samochody w tej klasie, majac do wyboru ktoregos z tych czterech bez wahania wyjechalbym Honda! :) Za niepozornosc i ogromne wnetrze. No, ale zdroworozsadkowego wyboru volvo nijak nie smialbym potepic

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Honda Legend to świetne auto. Gdyby tylko nie było takim rodzynkiem...

      Usuń
  3. Volvo S80 - według mnie zasłużone miejsce! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ehhh... Jaguar - auto i niespełniona miłość mojego życia:) Ale Volvo wygrało jak najbardziej zasłużenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobry ranking!
    Mam nadzieję, że się nie obrazisz, jeśli dodam Cię do mojej listy najlepszych blogów o autach - http://najlepsze-blogi-o-autach.blogspot.com/
    Będzie łatwiej znaleźć Twój blog. Pozdrawiam, Michalina.

    OdpowiedzUsuń
  6. noo jaguar to chyba największe cudo <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tego Jaguara zamieniłbym na Rover i będzie komfortowa limuzyna nie za 15 tys a za 5000 zł albo jeszcze mniej :D Zgadzam się, że Volvo zasłużyło na pierwsze miejsce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rover 75... no czegoś mi w tym aucie brakuje. Chyba żeby wziąć pod uwagę MG 75 ZT, ale tutaj 15 tys. nie wystarczy;-)

      Usuń
  8. Wydaje mi się, że vw passat b5 też jest dobrym rozwiązaniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Passat to wygodne i solidne auto, ale to zestawienie - to jednak inna liga.

      Usuń
  9. Bardzo lubię odwiedzać ten blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie wartościowy wpis.

    OdpowiedzUsuń