wtorek, 4 listopada 2014

Awaryjność samochodów - Jaguar XF

Właśnie rozpoczynam nowy cykl wpisów przy okazji współpracy z firmą AutoReduta. Tym razem będę próbował Wam przedstawić nie tylko zalety, ale i wady samochodów.


Jaguar XF, to luksusowy samochód osobowy o sportowym charakterze. Model sklasyfikowany jest w segmencie E (klasa wyższa średnia). Pierwsze zapowiedzi tego modelu przedstawiono przy okazji premiery auta koncepcyjnego Concept XF w 2007 roku podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Auto ma na swoim koncie wiele nagród i wyróżnień za swoją stylistykę. Model produkcyjny XF z wyglądu bardzo przypomina koncept i prezentuje się równie nowocześnie, co zostało pozytywnie przyjęte przez branżę motoryzacyjną. Jaguar XF to bezpośredni następca produkowanego od 2000 roku, często krytykowanego (m.in. za ciasne wnętrze) modelu S-Type. Przed liftingiem występował tylko w jednej wersji nadwoziowej jako 4-drzwiowy sedan. Na rynku konkuruje z takimi modelami jak: Audi A6, BMW serii 5, Lexus GS, Mercedes klasy E, czy Volvo S80 lub Honda Legend. To tyle jeśli chodzi o ogólne dane. Jak już wcześniej wspominałem, dziś chciałbym zwrócić uwagę na awaryjność tego jakże pięknego samochodu.

Po zebraniu danych z dwóch serwisów AutoReduta oraz ich uśrednieniu najczęstszym problemem są:
- szybko wybijające się dolne tuleje amortyzatorów przód i tył
- zacinająca się klapka wlewu paliwa
- zacinający się wybierak skrzyni biegów
- szybko wybijające się tuleje w zawieszeniu tylny wahacze dolne
- przepalające się diody w lampach z tyłu
- wycieki z uszczelniaczy półosi mostu
- często zapychające się DPF
- zacierające się nastawniki turbosprężarek
- przepalające się żarówki pozycyjne z przodu
Pojawiające się problemy nie są może duże jednakże dość frustrujące.

W 2011 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku zaprezentowano wersję po face liftingu. Modernizacja objęła zmiany stylistyczne przodu i tyłu auta. Przednie i tylne reflektory wyposażono w światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED.
Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Genewie w 2012 roku zaprezentowano odmianę kombi nazwaną XF Sportbrake.

Sportowa odmiana Jaguara XF nosi nazwę
XFR
Piękny nawet jako rodzinne kombi

Również po liftingu pojawiały się usterki - Firma JLR Polska powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych egzemplarzach modelu Jaguar XF z roku modelowego od 2012 do 2014, wyposażonych w silnik wysokoprężny 2.2 litra, może wystąpić nieszczelność w układzie powrotnym paliwa z wtryskiwaczy i użytkownicy mogą zgłaszać odczuwalny zapach oleju napędowego.
W przypadku powstania nieszczelności, gdy w zagłębieniach osadzenia wtryskiwacza zbierze się wystarczająca ilość paliwa, może dojść do sytuacji, w której paliwo zacznie spływać po bloku silnika. W konsekwencji, gdy paliwo zetknie się z rozgrzanymi elementami układu wydechowego, istnieje ryzyko pojawienia się dymu lub pożaru.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych było 146 samochodów modelu Jaguar XF.

Co ciekawe, to już kolejna kampania serwisowa Jaguara XF przeprowadzona w krótkim czasie. W sierpniu miała miejsce akcja przywoławcza tego modelu, tyle że wyposażonego w turbodoładowany silnik benzynowy 2.0. Wówczas problem dotyczył nieprawidłowości z zainstalowaniem przewodu układu doładowania. Z kolei w samej końcówce ubiegłego roku ogłoszona została akcja naprawcza, w której do serwisów wzywano najmocniejsze Jaguary XF (wersje XFR) wyposażone w pięciolitrowe jednostki benzynowe V8 o mocy 510 KM. Wówczas przyczyną była możliwa usterka wspornika pompy paliwa, co w konsekwencji mogło doprowadzić do wycieku paliwa.


Jaguar XF to przepiękny samochód, który ma swoje wady, ale myślę, że są one w pełni do zaakceptowania, i na pewno każdy o nich zapomina, kiedy zasiada się za kierownicą tej bestii:-)


8 komentarzy:

  1. Sporo miałem do czynienia z marką jaguar od wielu lat i zawsze ją sobie ceniłem ponad inne marki

    OdpowiedzUsuń
  2. Mogło by się wydawać, że płacąc tyle za auto awaryjność powinna być mniejsza. Ciekawe jak prezentuje się pod tym względem w zestawieniu z innymi markami tej klasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie omieszkam zrobić takiego zestawienia:-)

      Usuń
  3. Bardzo fajnie wygląda to kombi. Pierwszy raz widzę i efekt naprawdę OK.

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu Jaguar wygląda jak prawdziwy drapieżnik. Rewelka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Solidna marka to i awaryjność niska...

    OdpowiedzUsuń