poniedziałek, 23 lutego 2015

Awaryjność samochodów - BMW 7 F01

Po otrzymaniu kolejnych materiałów o awaryjności od firmy AutoReduta spieszę do Was z informacjami, jak spisuje się kolejna generacja limuzyny bawarskiego koncernu.

BMW serii 7 F01 - kolejna odsłona luksusowej limuzyny, która zastąpiła budzącą różne emocje wersję E65 (opis). Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany w lipcu 2008 roku, w Moskwie, jednak jego światowa premiera odbyła się dwa miesiące później w Paryżu. W Polsce samochód miał swoją premierę 4 listopada tego samego roku w Warszawskim Torwarze.

Model F01 kontynuuje to, co zaczął jego poprzednik, a mianowicie - linia nadwozia samochodu jest zbliżona do tej od poprzednika, ale jest znacznie masywniejsza, a zarazem bardziej elegancka. System iDrive w tym modelu został dopracowany wręcz do perfekcji, co odróżnia go od wcześniejszej wersji, gdzie w modelu E65 system ten wymagał kilku godzin nauki. Za to wnętrze przywodzi na myśl powrót do korzeni - konsola środkowa skierowana jest delikatnie w stronę kierowcy, co nie pozostawia złudzeń dla kogo ten samochód został stworzony - ma cieszyć kierowcę.
Dźwignia zmiany biegów powędrowała na "stare" miejsce

Najczęstsze usterki tego modelu to:
- pękające wężyki od chłodzenia turbin - wycieki płynu chłodzącego
- wycieki z miski ASB i oringów przewodów do chłodnicy ASB
- awarie skrzynek rozdzielczych (xDrive)
- awarie ASB (sprzęgło hydrokinetyczne)
- wtryskiwacze paliwa
- tuleje wahaczy przednich
- wycieki z turbin oraz oringów intercoolera
- w wersjach z silnikami wysokoprężnymi występują częste awarie świec żarowych i sterownika
Duża część użytkowników narzeka również na drobne, aczkolwiek frustrujące awarie elektroniki. A czasami nawet na odgłosy skrzypienia dochodzące z deski rozdzielczej - w tej klasie auta to naprawdę spory minus.

W 2012 roku samochód przeszedł mały lifting - zmieniono nieco stylistykę nadwozia (m.in zastosowano w pełni LED-owe reflektory przeprojektowano zderzak i "nerki") oraz udoskonalono wnętrze dzięki nowym fotelom oraz systemowi rozrywki dla pasażerów. Zmodyfikowano również zawieszenie (zastosowano nowe amortyzatory, a tylne zawieszenie w standardzie jest samopoziomujące).
Świetna jakość i mnóstwo miejsca dla pasażerów
Wersji wykończeniowych jest naprawdę dużo, a ta prezentuje się
po prostu przepięknie

Podobnie jak opcji wykończenia BMW 7 oferuje mnóstwo jednostek napędowych, zaczynając od 6-cylindrowych diesli, poprzez jednostkę ActivHybrid7, na potężnym silniku benzynowym kończąc (wersja 760i). W zależności od silnika auta są dostępne z doskonałymi automatycznymi skrzyniami biegów o 6-ciu lub 8-miu przełożeniach.


BMW 7 F01 to limuzyna pełną gębą. Posiada parę mankamentów, ale rekompensuje je ogromną frajdą z jazdy. Dodatkowo jej wygląd nie jest tak bardzo wyzywający i kontrowersyjny jak poprzedniej "siódemki".


23 komentarze:

  1. Ale ogólnie ten model można ocenić na duży plus. Fakt że takie awarie raczej nie powinny się zdarzać, no ale bywały gorsze wpadki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największym problemem jest tutaj elektronika i małe wpadki jakościowe, które nie powinny mieć miejsca. Samochodowi tej klasy to po prostu nie przystoi.

      Usuń
  2. Piękne samochody, ale faktycznie awaryjne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Budowa domów Warszawa to usługi, z których warto skorzystać. Dzięki nim można w prosty sposób rozpocząć i zrealizować budowę własnego wymarzonego domu.
    skup aut warszawa

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam markę BMW - kolejny fajny model samochodu;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niemieckie auta to jednak jest klasa. U mnie już dwa razy w ciągu 6 lat konieczna była wymiana tylna belka do peugeot 206. Ojciec mi mówił, że Niemiec to jednak Niemiec i o auto nie trzeba się martwić tylko jeździć

    OdpowiedzUsuń
  6. cieszę sie ze tutaj wpadłem jest wiele fajnych pomysłów!

    OdpowiedzUsuń
  7. Bmw zawsze wymagało trochę więcej troski niż Passat w tdi.. Ale za to komfort jest o niebo lepszy

    OdpowiedzUsuń
  8. Bolączki elektroniki w BMW pojawiają się nieustanie. Wystarczy mieć ,,ogarniętego" mechanika, który nam doprowadzi samochód do porządku wtedy BMW odwdzięczy się niezwykłym komfortem oraz radością z prowadzenia. Przy ilości posiadanej elektroniki można powiedzieć, że usterek i tak jest nie wiele, a samochód jest naprawdę świetny.

    OdpowiedzUsuń
  9. Przy samochodzie klasy premium musimy liczyć się wysokimi kosztami utrzymania. Jednak warto płacić gdyż samochód odwdzięcza się nam świetnym komfortem i prowadzeniem. Ponad to stylistyka jest ponadczasowa i zbiegiem czasu się nie starzeje. Auto godne polecenia

    OdpowiedzUsuń
  10. Komfort jazdy samochodami BMW jest warty wydania prawie każdej ceny za naprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie auto to marzenie, ale podejrzewam, że nie będzie mnie na niego stać. A może w wypożyczalni takie się uda znaleźć? muszę ofertę https://flexrent.pl/wypozyczalnia-samochodow-lotnisko-gdansk-rebiechowo/ przejrzeć koniecznie w takim razie. U nich mają przeróżne samochody, wszystkie w idealnym stanie technicznym. Nowe modele.

    OdpowiedzUsuń
  12. W sumie ja nigdy takiego auta nie miałam, ale w moim także czasami zdarzy się to, że muszę wzywać pomoc drogową. Na całe szczęście mam kontakt do https://www.pomocdrogowa.wwarszawie.pl/ i jestem zdania, że jest to najlepsza pomoc drogowa na jaką można trafić.

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie, ten samochód, nawet używany można już dostać za naprawdę atrakcyjną cenę. Trzeba się jednak liczyć, że utrzymanie tego pojazdu może okazać się naprawdę bardzo kosztowne.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zainteresował mnie ten blog


    OdpowiedzUsuń
  15. Mimo że auto prezentuje się bardzo ciekawie to ilość usterek pozostawia wiele do życzenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń