poniedziałek, 23 lutego 2015

Awaryjność samochodów - BMW 7 F01

Po otrzymaniu kolejnych materiałów o awaryjności od firmy AutoReduta spieszę do Was z informacjami, jak spisuje się kolejna generacja limuzyny bawarskiego koncernu.

BMW serii 7 F01 - kolejna odsłona luksusowej limuzyny, która zastąpiła budzącą różne emocje wersję E65 (opis). Po raz pierwszy samochód został zaprezentowany w lipcu 2008 roku, w Moskwie, jednak jego światowa premiera odbyła się dwa miesiące później w Paryżu. W Polsce samochód miał swoją premierę 4 listopada tego samego roku w Warszawskim Torwarze.

Model F01 kontynuuje to, co zaczął jego poprzednik, a mianowicie - linia nadwozia samochodu jest zbliżona do tej od poprzednika, ale jest znacznie masywniejsza, a zarazem bardziej elegancka. System iDrive w tym modelu został dopracowany wręcz do perfekcji, co odróżnia go od wcześniejszej wersji, gdzie w modelu E65 system ten wymagał kilku godzin nauki. Za to wnętrze przywodzi na myśl powrót do korzeni - konsola środkowa skierowana jest delikatnie w stronę kierowcy, co nie pozostawia złudzeń dla kogo ten samochód został stworzony - ma cieszyć kierowcę.
Dźwignia zmiany biegów powędrowała na "stare" miejsce

Najczęstsze usterki tego modelu to:
- pękające wężyki od chłodzenia turbin - wycieki płynu chłodzącego
- wycieki z miski ASB i oringów przewodów do chłodnicy ASB
- awarie skrzynek rozdzielczych (xDrive)
- awarie ASB (sprzęgło hydrokinetyczne)
- wtryskiwacze paliwa
- tuleje wahaczy przednich
- wycieki z turbin oraz oringów intercoolera
- w wersjach z silnikami wysokoprężnymi występują częste awarie świec żarowych i sterownika
Duża część użytkowników narzeka również na drobne, aczkolwiek frustrujące awarie elektroniki. A czasami nawet na odgłosy skrzypienia dochodzące z deski rozdzielczej - w tej klasie auta to naprawdę spory minus.

W 2012 roku samochód przeszedł mały lifting - zmieniono nieco stylistykę nadwozia (m.in zastosowano w pełni LED-owe reflektory przeprojektowano zderzak i "nerki") oraz udoskonalono wnętrze dzięki nowym fotelom oraz systemowi rozrywki dla pasażerów. Zmodyfikowano również zawieszenie (zastosowano nowe amortyzatory, a tylne zawieszenie w standardzie jest samopoziomujące).
Świetna jakość i mnóstwo miejsca dla pasażerów
Wersji wykończeniowych jest naprawdę dużo, a ta prezentuje się
po prostu przepięknie

Podobnie jak opcji wykończenia BMW 7 oferuje mnóstwo jednostek napędowych, zaczynając od 6-cylindrowych diesli, poprzez jednostkę ActivHybrid7, na potężnym silniku benzynowym kończąc (wersja 760i). W zależności od silnika auta są dostępne z doskonałymi automatycznymi skrzyniami biegów o 6-ciu lub 8-miu przełożeniach.


BMW 7 F01 to limuzyna pełną gębą. Posiada parę mankamentów, ale rekompensuje je ogromną frajdą z jazdy. Dodatkowo jej wygląd nie jest tak bardzo wyzywający i kontrowersyjny jak poprzedniej "siódemki".


4 komentarze:

  1. Ale ogólnie ten model można ocenić na duży plus. Fakt że takie awarie raczej nie powinny się zdarzać, no ale bywały gorsze wpadki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Największym problemem jest tutaj elektronika i małe wpadki jakościowe, które nie powinny mieć miejsca. Samochodowi tej klasy to po prostu nie przystoi.

      Usuń
  2. Piękne samochody, ale faktycznie awaryjne.

    OdpowiedzUsuń