Wiele koncernów wytwarzających auta
popularne próbowało podbić świat samochodami luksusowymi. Jednym się to udało
(Lexus LS), inni popełnili mały falstart (Volkswagen z modelem Phaeton oraz Kia
z mało popularnym Opirusem). Również Amerykanie postanowili trochę namieszać w
segmencie aut ekskluzywnych „powołując do życia” nowego Cadillaca – CT6.
Nie
od dziś wiadomo, że na arenie samochodów luksusowych żądzą Audi A8, BMW serii
7, Jaguar XJ, Lexus LS oraz Mercedes klasy S, dlatego do każdego nowego auta
klasy wyższej nie wywodzącego się spośród tej piątki klienci podchodzą jak
przysłowiowy „pies do jeża”. Dodatkowym problemem nowowprowadzonych limuzyn
jest prestiż – a w zasadzie jego brak – bo na takowy trzeba sobie zapracować na
przestrzeni wielu lat.
Odkąd
Cadillac wycofał model DTS z produkcji, Amerykanom na placu boju pozostał tylko
Chrysler 300C (plasujący się w zasadzie między segmentami E – F) bazujący na
podzespołach… Mercedesa klasy E W211. Dlatego właśnie amerykański przemysł chce
z dużym przytupem powrócić do gry i zapełnić lukę, którą przez długi czas
pozostawili pustą. Nie tylko w Chinach i Europie Audi A8, BMW serii 7 oraz
Mercedes klasy S grają pierwsze skrzypce. Czy nowym samochodom koncernu GM, a w
szczególności Cadillacowi CT6 uda się pokonać wielką niemiecką trójkę w ich
własnej grze?
CT6
został zaprezentowany na 2015 New York Auto Show. Ma on ogromną szansę
wprowadzić trochę zamętu wśród prestiżowych limuzyn. Dlaczego? Powodów i
solidnych podwalin mogących mu w tym pomóc jest kilka: Cadillac CT6 jest zbliżony rozmiarami do BMW serii 7, ale dzięki
aluminiowej konstrukcji nadwozia jest lżejszy nawet od BMW serii 5! Wygląd
samochodu jest wręcz niepowtarzalny, a zarazem ukazujący to, co od kilku lat w
Cadillacach jest najpiękniejsze – kanciaste kształty i jedyne w swoim rodzaju
reflektory przednie oraz tylne lampy o bardzo ekstrawaganckim i agresywnym
wyglądzie, które są perfekcyjnie wkomponowane w nadwozie samochodu.
5180 mm długości i rozstaw osi wynoszący 3106 mm plasują nowego Cadillaca w segmencie aut luksusowych |
Początkowo podstawową jednostką napędową modelu ma być
„zaledwie” 2-litrowy motor benzynowy, który dzięki turbodoładowaniu generuje aż
269 KM. Z pewnością potencjalnych klientów będą interesowały kolejne odmiany, a
w szczególności model w wersji Plug-in, który jest zasilany czterocylindrowym
turbodoładowanym silnikiem benzynowym oraz dwoma dodatkowymi silnikami
elektrycznymi, dzięki takiemu zestawieniu auto będzie osiągało 340 KM i 586 Nm
momentu obrotowego rozdzielonych na wszystkie cztery koła. Wersja Plug-in
będzie posiadała baterie dwukrotnie większe niż te, stosowane w jakichkolwiek
innych samochodach dostępnych na rynku. Zasięg na napędzie elektrycznym szacuje
się na około 60 kilometrów. Według producenta same baterie mają być umieszczone
między tylnymi siedzeniami a bagażnikiem, a konkretnie – pomiędzy tylnymi
kołami.
Ponadto w nowym Cadillacu będzie montowana 3.6 litrowa V-szóstka mająca 335 KM oraz posiadająca dwie turbosprężarki jednostka 3.0 o mocy 405 KM i potężnym momencie obrotowym wynoszącym 543 Nm. W niedalekiej przyszłości zostanie wprowadzony model CT6-V, którego silnik najprawdopodobniej będzie osiągał aż 640 KM (tyle samo, co mniejszy model CTS-V).
Ulepszona ośmiostopniowa skrzynia automatyczna ma pomóc w uzyskaniu niższego spalania |
Amerykanie obiecują, że dzięki lekkiej konstrukcji oraz nowym silnikom (w V6 bi-turbo zastosowano system dezaktywacji cylindrów), nowy Cadillac nie tylko będzie samochodem oszczędnym, ale również będzie dostarczał wiele radości z jazdy. Wszystko za sprawą napędu AWD (bądź 4x4 – przedni napęd załącza się w razie potrzeby) oraz zawieszeniu MagneRide o zmiennej charakterystyce tłumienia oraz pierwszej w modelach Cadillac tylnej osi skrętnej. Kierowca będzie mógł również wybrać spośród trzech trybów jazdy – podróż, śnieg/lód i sport.
Bardzo fajną reklamą samochodu jest
„obietnica luksusu ze starego i nowego świata”. Kto ocenia samochód tradycyjnymi
normami, ten powinien wybrać CT6 ze względu na fotele zawierające pięć
programów masażu oraz podgrzewanie i wentylację, a także na kabinę, która
zapewnia ciszę niczym w szwajcarskim skarbcu. Jeśli ktoś kieruje się
nowoczesnym stylem kupując samochód, ten również powinien wybrać CT6 ze względu
na LED-owe światłą, Hotspot LTE i ulepszony system widzenia w nocy, które są
lepsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Wnętrze samochodu – jak na klasę Premium
przystało – jest wykończone szlachetnymi materiałami i zapewnia mnóstwo miejsca wszystkim podróżującym |
Całkowitą
nowością są zastosowane w samochodzie kamery z funkcją nagrywania (ukazują
obraz 360 stopni wokół pojazdu), które pokazują na ogromnym wyświetlaczu
centralnym nie tylko obraz przy parkowaniu (co bardzo ciekawe - z lotu ptaka),
ale również całkowity obraz drogi podczas jazdy. Z tyłu samochodu również jest
zamontowana kamera, której obraz jest przenoszony na ekran główny oraz…
wewnętrzne lusterko wsteczne (które w gruncie rzeczy nie jest już lusterkiem
tylko małym monitorkiem), co znacznie ułatwia manewrowanie autem przy cofaniu.
W samochodzie zastosowano czterostrefową klimatyzację, nowy system nagłośnienia
Bose z aż 34 głośnikami, natomiast pasażerom tylnych siedzeń podróż umilać mają
LED-owe monitory umieszczone w zagłówkach. Ciekawym i zarówno bardzo
nowoczesnym dodatkiem jest funkcja bezprzewodowego ładowania smartfonów na
płaszczyźnie indukcyjnej znajdującej się na konsoli środkowej. System Wi-Fi
również jest obecny na pokładzie samochodu.
Auto
będzie oferowane w siedmiu odmianach wnętrza, aby zaspokoić gusta wszystkich,
nawet tych najbardziej wybrednych klientów. Niestandardowo barwione egzotyczne
gatunki drewna są spasowane z materiałami z włókna węglowego i chromowanymi
akcentami.
Skóra, prawdziwe drewno, karbon i dotykowy ekran o
przekątnej 10,2 cala dominują w pięknie wykończonym wnętrzu |
Warty
odnotowania jest również fakt, iż na platformie Cadillaca CT6 ma powstać
flagowy samochód marki Buick, która w ostatnich latach ma bardzo ciężkie życie
na rynku motoryzacyjnym. Samochód ma powstać głównie z myślą o rynku chińskim,
gdzie popyt na komfortowe limuzyny jest wręcz ogromny, a marka Buick ma się tam
bardzo dobrze. Dlatego też koncern GM chce pójść o krok dalej i stworzyć
luksusową limuzynę, żeby podnieść rangę amerykańskiej firmy. Pogłoski te
zostały dodatkowo podsycone poprzez pojawienie się na Detroit Auto Show całkiem
nowego modelu – Buick Avenir. Natomiast niedawno sam Product Manager koncernu
General Motors – Mark Reuss, będąc w Szanghaju potwierdził plany produkcyjne
dużej limuzyny, informując jednocześnie, że byłaby ona produkowana właśnie w
tym mieście. Pracownicy koncernu szacują, że na dalekim wschodzie w 2016 roku
może zostać sprzedanych nawet milion samochodów marki Buick.
Szacuje
się, że wersja Twin-turbo V6 w Stanach Zjednoczonych zostanie wyceniona na co
najmniej 60 000 $, natomiast gdy ta wersja CT6 trafi do Europy to cena wzrośnie
do 80 000 €.
Z
całą pewnością możemy się domyślać, że z uwagi na nowoczesną konstrukcję auto
świetnie będzie się prowadzić, będzie zapewniać najwyższy komfort podróżowania
oraz oferować mnóstwo nowych technologii zapewniających bezpieczeństwo. Do
takich nowinek należą: automatyczny hamulec, który załącza się na
wzniesieniach, aby zapobiec staczaniu się auta oraz noktowizor z wyświetlaczem
termowizyjnym. Oczywiście jak każdy nowoczesny samochód Cadillac jest
wyposażony w asystenta automatycznego parkowania oraz natychmiastowego
hamowania w celu ochrony pieszych.
Niestety
przyszłych klientów GM czeka może nie tyle zła, co bardzo smutna wiadomość – w
CT6 nie uświadczymy żadnego V8. To bardzo bolesna informacja dla ludzi, którzy
cenią sobie fantastyczne brzmienie potężnych widlastych silników. Jednostki
napędowe o ogromnych pojemnościach zawsze towarzyszyły amerykańskim samochodom
i na pewno wiele osób jeszcze za nimi zatęsknić.
Cadillac CT6 pozwala nam rzucić inne spojrzenie na luksusowe
sedany, które jest oparte na „lekkości” oraz niepowtarzalnym stylu, jaki marka
Cadillac prezentuje od lat. CT6 nie jest już może tak ekstrawagancki jak jego
protoplaści, ale za to w bardzo wyrafinowany sposób i nie tak ostentacyjnie jak
konkurencja ukazuje luksus.
Ja podsumuje to tak, jeśli miałby przesiąść się z motocyklu na samochód, to bez wątpienia byłby nim Cadillac CT6 - General Motors
OdpowiedzUsuńSuper auto. A cena pewnie będzie adekwatna do jego rangi.
OdpowiedzUsuńKlasyczne piękno, a na kierownicy tyle przycisków jak w formule 1
OdpowiedzUsuńWstawki "drewniane" zawsze podnoszą elegancję. Ale 3.0 i 405km to niezły wynik.
OdpowiedzUsuńŚwietne auto, Cadillac to kultowa marka i nawet we współczesnych czasach potrafią zrobić charakterystyczny dla siebie samochód.
OdpowiedzUsuńMOTOCYKLE I QUADY!!!!
OdpowiedzUsuńPiękny i kanciasty, prawie jak stare Volviaki serii 7xx i 9xx! Z tą wagą to mocne zaskoczenie, samochód potężny, ale dzięki wykorzystaniu nowych technologii względnie (jak na swoją wielkość) lekki. Brakuje tylko V8 pod maska :(
OdpowiedzUsuńWspaniała linia nadwozia, prezentuje się jak żaglowiec szos.
OdpowiedzUsuńNa reputacje limuzyny firma musi mocno zapracować. Dobrze kiedy tej reputacji nie psuje. Mnie ostatnio opadła szczęka, kiedy usłyszałem, że Harley Davidson wypuścił na rynek... skuter zaprojektowany dla ludzi biznesu klasy średniej.
OdpowiedzUsuńCadillac to nadal jedno z najbardziej pożądanych aut. Klasa sama w sobie.
OdpowiedzUsuńsztos gablota
OdpowiedzUsuńKolejny ranking top security 50 wg A&S za nami. Na czele niezmiennie Hikvision oraz Dahua. Producent monitoringu IP, Tiandy Technologies po raz kolejny uplasowała się na 9 miejscu w rankingu A&S top 50 światowych liderów security. I to właśnie ta marka wydaje się najciekawsza. Sprawdź [url=https://www.genway.pl/manufacturer/tiandy]Tiandy[/url]
OdpowiedzUsuńPlasuje się w top ten produkując tylko monitoring IP więc muszą robić to dobrze, a nawet bardzo dobrze. Kamery serii Starlight są kluczowym produktem tej marki. Niesamowita jakość obrazu w nocy przyczyniła się do sukcesu firmy. W tym roku zadebiutował sprzęt AI, rozpoznawanie twarzy, ludzi i pojazdów będą trendem na ten rok. Czy warto inwestować w sprzęt tej marki. Zapewne tak. Największym dystrybutorem marki Tiandy w Europie jest firma Genway. Sprawdź Tiandy
OdpowiedzUsuńTak naprawdę ja pierwszy raz słyszę o tym aucie i moim zdaniem ważne jest to aby nasz pojazd był po prostu jak najmniej awaryjny. Gdy się coś zepsuje to wtedy na pewno pomoc drogowa https://pomocdrogowagdansk.pl/ będzie nam w stanie od razu pomóc.
OdpowiedzUsuńŚwietnie sie prezentuje ten samochód
OdpowiedzUsuńfajny blog! będe częściej tu zaglądać
OdpowiedzUsuńWiele tutaj interesujących i ważnych informacji.
OdpowiedzUsuńTen mode prezentuje się bardzo luksusowo. Podoba mi się.
OdpowiedzUsuńZobaczcie sobie ten portal motoryzacyjny https://rajdkolobrzeski.pl/ Znajdziecie tam praktycznie wszystko na temat samochodów. Jeśli interesuje was motoryzacja to na pewno będziecie zadowoleni.
OdpowiedzUsuńTutaj https://bbmotor.pl/niemcy-potwierdzili-pierwotne-doniesienia-15-litrowy-silnik-do-serii-2/ znajdziecie bardzo dużo ciekawych artykułów związanych z motoryzacją i najnowszymi modelami samochodów. Warto zaglądać.
OdpowiedzUsuńOd siebie mogę polecic ofertę firmy Ceramizer. Znajdziesz w niej preparaty zabezpieczające i regenerujące jak np. Regeneracja silnika. Ja jestem zdania, że warto z nich korzystać jeśli chce się żeby auto służyło jak najdłużej.
OdpowiedzUsuńTen wpis jest bardzo interesujący
OdpowiedzUsuńWiele tutaj interesujących i ważnych informacji.
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńCiekawy wpis
OdpowiedzUsuńInteresujący wpis
OdpowiedzUsuńSuper wpis
OdpowiedzUsuńWartościowe informacje
OdpowiedzUsuń